luxe, luxe, luxe en een stekelvarken - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van John Reichardt - WaarBenJij.nu luxe, luxe, luxe en een stekelvarken - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van John Reichardt - WaarBenJij.nu

luxe, luxe, luxe en een stekelvarken

Door: john

Blijf op de hoogte en volg John

22 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Dag 4: Kapama Game Reserve

Vroeg vertrokken uit Louis Trichardt voor een rit van ongeveer 3 uur naar Kapama Game Reserve. Een gebied pal aan de rand van het Krugerpark. Onderweg hadden we een bezoek aan een kloof, een dam en een Baobab boom gepland. De boom was niet te vinden en de kloof en dam amper spectaculair. Snel door dus naar Kapama. Elders dan gepland reden we langs een Baobab van 2000 jaar oud. Een indrukwekkende boom met een omtrek van meer dan 20 meter. Een mooi toeval,waarmee de Baobab ook van de to-do-list af kan.
De ontvangst bij Kapama was overweldigend. We stonden compleet aan de verkeerde poort, maar werden desondanks netjes opgehaald door een ranger. Johan, Eugene, Hazel en Adolph stonden ons al vol vriendelijkheid en voorkomendheid op te wachten. Het resort is heel erg luxe en zo ook de lodges. Alles behalve je eten en drinken naar je mond brengen is zo ongeveer geregeld voor je. Amper 20 minuten binnen konden we aan de high tea en daarna met Adolph en Freeman op safari. We twijfelden aan het Engelse accent van Adolph, maar hij bleek gelukkig geen oosterbuur. Je zou denken dat niemand in de wereld zijn kind nog Adolph zou durven noemen, maar voor blanke Zuid-Afrikanen is dat blijkbaar geen probleem. Hij blijkt verder overigens een zeer goede, vriendelijke ranger. Samen met zijn spotter Freeman maken ze echt de indruk sporen te zoeken (je kan ons uiteraard van alles wijs maken) en vertelt hij veel over de dieren en hun gewoontes.
We ontmoetten onder meer een olifant, buffel en neushoorn, 60% van de grote 5; we schieten op. Ook het nijlpaard, nu zonder verrekijker, was een welkome verrassing. De safari werd onderbroken op een stuk savanne. Uit de wagen kwam vervolgens een tafeltje, waarover een spierwit tafellaken werd gelegd. Daarna kwam er een bar tevoorschijn, die in een dorpscafe niet zou misstaan. Ik kan het iedereen aanraden, met een gin-tonic, amarula of biertje in je hand naar de ondergaande zon kijken terwijl je op de achtergrond olifanten hoort en gnoes, giraffen en impala's ziet. Wat een luxe.
Het avondeten werd ook hier buiten om het kampvuur gepresenteerd. De wijnkaart was ook van zeer hoge kwaliteit en de kwaliteit van het eten zo mogelijk nog beter. Na muziek en dans door het personeel en nog wat dollen met het huis stekelvarken Elvis, gingen we naar onze kamers. De wake-up call voor de volgende ochtend stond tenslotte voor half 6 gepland. De kinderen slaagden erin om Adolph te overtuigen in hun geval een uitzondering te maken en hen 'pas' om kwart voor 6 te bellen.
Of we de 100% big-five vol gaan maken in Kapama is nog in de sterren, maar dat ze er hier alles aan zullen doen om dat voor elkaar te krijgen staat voor ons buiten kijf. In volgende blogs meer dus.

• 22 Juli 2015 - 19:58

Piet:

Mooie verhalen tot nu toe en fijn dat jullie het zo naar het zin hebben. Vandaag heb ik in de tuin 80% van de little five gespot: lieveheersbeestje, mier, pissebed en worm. :). Fijne dagen verder en groeten aan iedereen.